zondag 5 mei 2024

Dag 4: Sarasota naar Napels, Myakka River State Park

Myakka River State Park, het park gaat om 8u open!! Entree $6 per auto

Myakka River state park is een vd grootste parken van de staat. De Myakka-rivier stroomt hier door 57 vierkante mijl van wetlands, prairies en moerassen. De rivier en zijn 2 ondiepe meren trekken talloze wetland-wezens aan, waardoor je hier perfect vogels kan kijken, kanovaren.

We moeten via de South Entrance het park naar binnen en bij het Ranger Station kunnen we permit ophalen.

Een echte “Must Do” van dit park is “The Deep Hole”. Je hebt hier een dag-permit voor nodig en ze geven er maar 30 per dag uit, dus first come, first serve.. Deze dag-permit krijg je bij de poort en moet je voor naar binnen. Je krijgt hier de route en de code om naar binnen te komen. Eenmaal aangekomen parkeer je de auto en is er een wandeling van 2,2 mijl naar de Deep hole. Hier kun je heel veel wildlife spotten oa Aligators, pelikanen, Roseate Spoonbills, hertjes… Deep hole ligt buiten het state park in een Wilderness Preserve. Neem genoeg water en lunch mee.

We zijn om 8u aan de ingang en krijgen een permitt we zijn 5 en 6. We krijgen de uitleg naar de ingang en het nummer vh hek. We parkeren en gaan opweg.

Het is zeker 45 min lopen naar het Deep Hole, het is vroeg maar al ontzettend warm. We zijn maar helemaal alleen en zien geen andere mensen.

Als we aankomen zien we al direkt de eerste alligator liggen...

Er liggen er veel te zonnen of te zwemmen in het water

Ook zijn er vogels om het meer..

We moeten ook nog de hele weg teruglopen en het is alleen maar warmer geworden.
Om 11.15u zijn we bij de auto en gaan we terug naar het park.

We leveren we de parkeerkaart in en gaan nog even het park in.

Als eerste komen we over de brug en hier liggen de alligators onder de brug.

Canopy Walkway is een loopbrug tussen de boomtoppen, nature trail wandeling door het groen. Deze doen we niet want we zijn nog kapot van de wandeling van vanmorgen.

De outpost, aan upper myaka lake, waar de boottochten en tramtrails zijn, hier gaan we picknicken. Je krijgt hier ook hamburgers, fris en koffie.

Boardwalk. De Birdwalk, wandeling die het meer in loopt, het water staat heel laag, dus het water is een stuk verder weg.

We rijden het park door en komen een groepje wilde zwijnen tegen met kleintjes

Fort Myers ook wel “the City of Palms” genoemd is gelegen aan de Caloosahatchee river is erg populair door de stranden, shoppen, golven en de gezelligheid.

Times Square in Fort Myers Beach, hier zijn vele restaurants, winkels en bars te vinden

Lovers Key State Park staat in de top 10 van de mooiste stranden van Florida staat en waar je één van de mooiste zonsondergangen kunt zien.

Helaas zie je nog overal veel overblijfselen van de orkaan van 2 jaar geleden, veel huizen zijn nog kapot en veel rotzooi, er staat bijna alles in stijgers of wordt verbouwd.

We rijden door naar het hotel en komen er om half 5 aan.

Hotel: Bayfront Inn 5th Ave Naples Downtown Hotel

Bij het hotel ligt een winkelcentrum met restaurantjes en aan de overkant ligt Tin City.

Bayfront Of Napels is een prachtig shopping centrum in mediterrane stijl aan de haven met vele winkels en restaurantjes

Tin City is een voormalige visverwerkingsfabriek uit de ’20 die nu op creatieve manier is omgetoverd tot de Tin City Waterfront Dining & Shops. De gebouwen hadden allemaal tinnen daken, vandaar de naam!

We gaan nergens meer naartoe maar blijven in het hotel, we hebben een gezellige terras met live muziek en ik schrijf het blog van de laatste 2 dagen

We moeten even kijken waar we ontbijten, het hotel heeft wel ontbijt maar dat kost $24

S’ochtends ontbijten kunnen we bij EJ’s Bayfront Café, dit ligt aan de overkant in het winkelgebied. Mocht dit niet lukken dan kunnen we onderweg bij Publix stoppen voor stoppen.